Penat !




Semalamm dua hari aku sekolah pukul enam lebih. Bangun pagi-pagi. Haihh == Ade kawad. Lagi-lagi pakai baju uniform. Macam tak panas pulakkan. Memang penat gilaa. Datang pagi, balik petang. Bapak ah !. Pagi kawad,  petang belajar pulak. Aku asyik menguap jea dalam kelas. Nantok gila. Kan best kalau ade air-cond, tilam, teddy bear, bantal. Pehh ! memang sedap !. Aku macam patung pegang sepanduk tu. Kena berdiri satu jam. Cuba kau bayangkan. Penat gila. Tak boleh duduk. Pastu, aku duduk depan sekali. Malu gila siod. Thenn, asyik ulang-ulang jea. Haihh == Tak pike ke aku penat. Kalau tahun lepas ade poco-poco. Tahun ne takde. Kan haram. Sebab ade tanda salib. Tahun ne ade senaman aerobik jea. Euww ! memng serabai gilalah. Sumpah kelakar !. Budak laki KRS joget mase part shake-shake bontot. Gelak guling-guling aku. Tak boleh belah siod. Pemegang sepanduk dengan bendera di kecualikan. Terselamat aku. Pastu, budak pagi macam tayang bontot aww. Pakai seluar ketat ingat cantik sangatlah tu. Sape yang buat dapat markah 20%. Kira terpaksalah ne. Nak markah punye pasal Kalau tak nanti kene kutip sampah satu padang. Macam tahun lepsas.  

Harini macam tanak sekolah. Penat dho !. Kau ape tahu. Macamlah ayah aku bagi pulakkan.

0 ♥ (s):