first fasting in moon ramadan


Salam ukhwah. Nama saya Sya'ban. Saya ingin mengingatkan anda bahawa jiran saya , Ramadhan akan datang mengunjungi anda tak lama lagi isterinya, Rezeki & 2 Iftaar. Mereka ditemani tiga cucunya, Rahmat, Barakat & Keampuanan. Mereka akan pulang selepas 30 hari denngan pesawat penerbangan Eid airlines. Hargai mereka & Anda akan mendapat berkat ! insyaAllah. Amin. SALAM RAMADHAN ;)


Assalamualaikum. Bagaimana dengan hari pertama puasa di bulan ramadhan ?. Bangun pagi-pagi pukol empat lebih , sahur. Sahur aku makan kuah sup. Dengan dua ketol ayam. Kemudian , baca niat. After that , online. Bukak efbie with BBB. Edit edit blog ini . Cantik takk ?. Saje mengedikk. Blog uh tak guna pon. Just untuk blog tester. Then, buat homework. Tapi, tak faham. Buat soalan jea. Pastu , turun bawah.

Lepak depan tb. Cerita sume tak best. Tegok punye lah tengok sekali TERtidur pulakk. Sekejap jea. Dalam satu jam. Naik atas , mandi-manda. Online sampai lah petang. Still edit blog lagi. Takde kerje nak buat. At least , tak lah boring sangat. Turun bawah. Bonceng si Afiq yang berat macam gajah. Sambil menunggu berbyka puasa. Penat woo melayan kerenah dea uh. Sikit-sikit nak nangis.

Baru pukul sikit dah nak nangis. Nangis kalau pelahan tkde lah pulak. Ne sampai satu taman boleh dengar. Buka puasa. Aku makan mee rebus , kuih bakar , ikan goreng dengan sambal cili padi & air jagung. Siap-siap nak pegi surau. Solat terawih. Naik turun , naik turun. Air con pulak tak sejuk. Lagi sejuk air con dekat bilik aku. Berpeluh-peluh aku sembahyang. First time solat terawih. 


Dulu-dula penah solat terawih mase umur enam tahu gitu lah. Mase uh otak bengap. Main hentam jea. Aku tengok mak aku solat. Jeling-jeling. lol. Aku rasa niat solat terawih aku salah. Ah lantakk lah. Kalau aku tak pegi. Entah-entah sampai sekarang akiu tak tahu. Aku solat enam rakaat jea. Tak larat. Semoga aku dapat jumpe malam lailatul qadar. Aminn ~ Sepatut nya balik rumah aku kene solat sunat witir. Tapi , aku tak boleh. Malas xDD

0 ♥ (s):